close
Mr. Curiosity by Jason Mraz

Hey Mr. Curiosity
嘿 好奇心先生
Is it true what they've been saying about you
關於你的傳聞 都是真的嗎?
Are you killing me?
你會害我嗎?
You took care of the cat already
你已經殺死了一隻貓
And for those who think it's heavy
還有那些個性容易認真的人
Is it the truth
這是真的嗎
Or is it only gossip?
或者只是八卦而已?

Call it mystery or anything
就當作是個謎吧 無所謂
Just as long as you'd call me
每次當你召喚我的時候
I sent the message on did you get it when I left it
我還是會給你回應 上次的訊息你有收到嗎
See this catastrophic event
你看看這慘烈的場景
It wasn't meant to mean no harm
這種事 受傷難免
But to think there's nothing wrong is a problem
能夠若無其事的人才有問題吧

I'm looking for love this time
我要的不過就是愛啊
Sounding hopeful but it's making me cry
感覺滿懷希望的 卻又流淚收場
Love is a mystery
愛真是個謎啊
Mr. Curious...
好奇心先生...

Come back to me
說說我自己吧
Mr. waiting ever patient can't you see
我是痴心等候先生 看不出來嗎
That I'm the same the way you left me
自從你走了以後 我還是老樣子
In a hurry to spell check me
如果你快速地檢查一遍
And I'm underlined already in envy green
會發現我被標記了代表嫉妒的綠色
And pencil red
還有錯誤的紅色
And I've forgotten what you've said
而我已經忘了你說過的話
Will you stop working for the dead and return
你可不可以別再做徒勞無功的事 回到我身邊

Mr. curious what I need is some inspiration
好奇心先生 我需要你給我一點靈感
It's my birthday and I cannot find no cause for celebration
我的生日要到了 但其實沒什麼值得慶祝的
The scenario is grave but I'll be braver when you save me
眼前一片死寂 但我會更堅強的 只要你拯救我
From this situation laden with hearsay
遠離這充滿道聽途說的困境

I'm looking for love this time
我要的不過就是愛啊
Sounding hopeful but it's making me cry
感覺滿懷希望的 卻又流淚收場
And love is a mystery
愛真是個謎啊
Mr. Curiosity
好奇心先生
Be Mr. please
你就行行好吧
Do come and find me, oh
來拯救我吧 喔

I'm looking for love this time
我要的不過就是愛啊
Sounding hopeful but it's making me cry
感覺滿懷希望的 卻又流淚收場
Trying not to ask why
就別追根究底
And love is a mystery
愛真是個謎啊
Mr. Curiosity
好奇心先生
Be Mr. please
你就行行好吧
Do come and find me
來拯救我吧

Love is blinding when the timing's never right
愛情是盲目的 永遠遇不上好時機
Oh who am I to beg for difference
我又何必自以為與眾不同
Finding love in just an instant
可以一見鍾情 遇上真愛
Well I don’t mind, at least I've tried
但也無所謂 至少我試過了
And I tried, I tried...
一而再再而三的試了

中文翻譯: cheerchou
arrow
arrow
    全站熱搜

    法兒 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()